Cóż za piękny jubileusz, czyli moje 10 lat na last.fm

lastfmDzisiaj mija równe 10 lat od momentu, kiedy po raz pierwszy zascrobblowałem piosenkę na lastfm. Cóż za piękny jubileusz! Tak, należę do tych dziwnych ludzi, którzy pomimo upływu lat i wejścia w erę Spotify, Youtube, Tidal i innych, wciąż mają chęć podpatrywania statystyk odsłuchania i rekomendacji muzycznych. Nawet nie wiecie jak często z tego korzystam. Poniżej, z okazji mojego święta, kilka liczb, które mniej więcej, w wielkim uproszczeniu pokazują jaki jestem 🙂

Na początek łapcie soundtrack pod poniższy tekst. Przygotowałem plejlistę z częścią z ważnych utworów.

Jak już macie moją plejlistę to przejdźmy do liczb.

Przez te równe 10 lat, (na lascie) przesłuchałem tyle utworów:

screenshot-at-sty-05-09-52-05

Średnio, w ciągu dnia z moich głośników usłyszałem 33 utwory:

screenshot-at-sty-05-09-51-46

Historia odsłuchań w ogóle mnie nie dziwi. W 2007 scrobblowałem wszystko, bo jarały mnie statystyki i rekomendacje. W 2016, częściej u mnie leciało radio, yt, w pracy często była cisza.

scrobble

Najczęściej słuchani artyści, to ci którzy mają ponad 1k odsłuchań: O.S.T.R.Paprika Korps, Placebo, Pogodno, RHCP. Wszystkich cenię do dziś i z muzyki nikogo z nich nie „wyrosłem”. Ostry jeździ ostatnio ze mną samochodem, a jego płyta w ostatnim podsumowaniu roku jest w czołówce, Paprikę propsuję za nową płytę, Pogodno się reaktywowało i udało mi się nawet nagrać na ostatnim koncercie w Krakowie fragment koncertu, Placebo – prawie byłem na koncercie, RHCP – do zobaczenia na stadionie Cracovii. 

artyscitop20

screenshot-at-sty-05-09-48-27

screenshot-at-sty-05-09-48-52

Co mnie osobiście zaskoczyło (tak w ogóle, nie że dzisiaj), to fakt, że ulubione na laście płyty, mają niewiele wspólnego z ulubionymi wykonawcami. Jest tutaj Wilk Chodnikowy, od którego byłem niemal uzależniony. Jest tutaj Indian Salon, który to CD mam podpisany przez Szymona Folwarcznego (aka Stealpot). Przy podpisywaniu płyty, byłem tak zszokowany, że mam go okazję poznać, a on tak zawstydzony, że nie mam ochoty o tym mówić. Nie dzisiaj. Orginal Pirate Material to również płyta do której często wracam. Jest to płyta, której nie dało się zrobić lepiej. Do tego ten akcent Mike’a Skinner’a.. Dalej jest Kilka numerów o czymśFru!Django DjangoBox of Secrets.. Cały ja – płyty, które mnie ukształtowały.

plytytop

screenshot-at-sty-05-09-50-03

screenshot-at-sty-05-09-50-16

W ulubionych utworach z kolei odbija się często jednorazowa fascynacja, albo zachwyt nad paroma riffami. Nie ma tu zaskoczeń. Widać zachwyt powiewem świeżości na polskiej scenie w postaci 6 zer, kolaboracją docenianych artystów (Niebomby), czy odkrywaniem dźwięków z różnych światów muzycznych w różnych okresach mojego życia (Million FacesYamaikaEpie).

utworytop

screenshot-at-sty-05-09-51-00

screenshot-at-sty-05-09-51-11

A gdyby ktoś miało ochotę poszperać na moim laście i zobaczyć moje zdjęcie z 2007 (tak, nigdy go nie zmieniłem), to zapraszam tutaj.

Informacje o Człowiek, który zgubił słuchawki

Pewnego pięknego grudniowego wieczoru urodził się chłopiec.. Zrobił to prawdopodobnie bardzo niechętnie gdyż w odróżnieniu od zdecydowanej większości noworodków , nie krzyczał, nie ruszał się i nie oddychał. Zebrał on za to stosowne bęcki od lekarza. A wystarczyło tylko znaleźć mu odpowiednie słuchawki.. Niestety, przemoc kolejny raz wzięła górę nad dialogiem.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

