Festival Review #8: Off Festival 2015

OFF-Festival-2015-300x300Strasznie nie mam ochoty pisać tego tekstu. Nie dlatego, że mi się nie chce, ale dlatego, że na opisywany poniżej festiwal miałem już nawet kupiony karnet, jako tako skompletowaną ekipę, nadzieje i oczekiwania. Była również świadomość tego, że znowu trzeba będzie ratować nadszarpnięty pofestiwalowy budżet. Niestety wszystko jak krew w piach.

W wyniku zdarzeń pobocznych, a raczej okolicznościowych, drugi rok z rzędu posiadając wszystko co na Off Festival potrzebne, zmuszony jestem odmówić sobie przyjemności udawania, że znam Katowice. Nie ma. Poszło. Przepadło. Szkoda bowiem w tym roku mimo, że lineup nie elektryzował mnie tak bardzo, to myślałem, że po dwóch latach przerwy ponownie uda się być w Śląsku. Chciałem, bowiem trochę zajawiłem, że zobaczę „dziki koncert” Pro8l3m (jakkolwiek ma to wyglądać), usłyszę Run The Jewels, Patti Smith, Sun Kil Mon..

Szczęście w nieszczęściu, że mój osobisty dramat, jest tylko moim dramatem. Inni na festiwal jadą, niektórzy po raz pierwszy i nie mają pojęcia czego mogą się tam spodziewać. Różnica pomiędzy tym festiwalem, a innymi na jakich byłem jest taka, że Off momentami bywa zbyt spięty – szczególnie gdy w latach poprzednich ochroniarze, przy upale nie pozwalali ludziom wnosić wody. Cóż, rozumiem odgórne dyrektywy, ale na Boga – jest 30 stopni, a w tym roku ma być jeszcze bardziej gorąco. Postanowiłem o to zapytać organizatorów, póki co nie dostałem żadnej odpowiedzi (edit: odpowiedzieli. Można wnosić butelki, ale nie mamy informacji czy można jedną czy może miliard na mały handelek).

Screenshot at sie 04 09-59-51

Z drugiej zaś strony, Off jest chyba najbardziej zacieniowanym festiwalem na jakim byłem. Z racji tego, że jest tutaj dużo drzew, zdecydowanie łatwiej schować się przed upałem. Schować, bo ucieczka do strefy piwnej kończy się najczęściej staniem w dość długiej kolejce, ale dacie radę – przeżyjecie, a wszystkie niedogoności wynagrodzi Wam niesamowity klimat tego miejsca. Poza tym teren festiwalu nie jest wielki, przez co przemieszczanie się pomiędzy scenami nie zajmuje zbyt dużo czasu.

P.S. Gdybyście potrzebowali zjeść coś niezdrowego i napić się piwa innego niż na festiwalu, to przy płocie po prawej stronie obok wejścia, jest prywatna budka, która serwuje dobre kiełbasy i kilka rodzajów piwa. Dla Pana prowadzącego na co dzień ten biznes festiwal to okres żniw. Nie podnosi on jednak cen, a swoją bezpośredniością i szczerością dwa lata temu zyskał moją sympatię. Odwiedźcie go na kiełbasę i piwo. Jakby ktoś miał wątpliwości – owy Pan mi za reklamę nie płaci 😉

Czytaj Festival Review #7: Przystanek Woodstock 2015

Czytaj Festival Review #6: Audioriver 2015

Czytaj Festival Review #5: Colours of Ostrava 2015

Czytaj Festival Review #4: Pohoda Festival 2015

Czytaj Festival Review #3: Opener Festival 2015

Czytaj Festival Review #2: Life Festival Oświęcim 2015

Czytaj Festival Review #1: Orange Warsaw Festival 2015

Informacje o Człowiek, który zgubił słuchawki

Pewnego pięknego grudniowego wieczoru urodził się chłopiec.. Zrobił to prawdopodobnie bardzo niechętnie gdyż w odróżnieniu od zdecydowanej większości noworodków , nie krzyczał, nie ruszał się i nie oddychał. Zebrał on za to stosowne bęcki od lekarza. A wystarczyło tylko znaleźć mu odpowiednie słuchawki.. Niestety, przemoc kolejny raz wzięła górę nad dialogiem.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Festival Review i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Festival Review #8: Off Festival 2015

  1. Pingback: Off Festival 2015, czyli awantura o wodę | Człowiek, który zgubił słuchawki

  2. Pingback: Festival Review #9: Nowa Muzyka vs Live Festival 2015 | Człowiek, który zgubił słuchawki

Skomentuj

